Kundtjänst: 0520-426015Diskreta PaketSnabba LeveranserGratis frakt vid köp över 499kr

Kost och lust, mat till ökad lust!

kost-och-lust-mat-till-okad-lust

Ylva Franzén, författaren till boken ”Orgasmera mera- vägar till kvinnlig njutning” berättar till Expressen(2005-01-18) att bra mat är ett måste för att gynna sex och kåthet. Om du har problem att känna lust kan det bero på maten du äter. Om du vill få attraktion och lust måste du undvika snabbmat, pizzor och stora mängder godis, du ska inte heller svälta. Det handlar inte om att inte äta utan det handlar om att äta rätt! Lusten du känner är en kemisk process som sker i hjärnan. Med dagens tablettintag i from utav; p-piller, antihistaminpreparat och antidepressiva kan lusten sänkas och få en negativ effekt. Utöver piller tar rökning, alkohol, droger och stress bort den sexuella lusten också. Sammanfattningsvis, vi har svårt att känna lust i största allmänhet. Varför strypa åt lusten mer än vad vi redan gör med dålig mat?


Genom historiens århundraden var medvetandet om maten och dess lusthöjande närvarande, det gick så långt att vissa katolska samlingar var viss mat förbjuden, detta gällde för nunnor. Vad var det för kost som förbjöds? Det var faktiskt bönor och linser. Anledningen till att dessa höjer vår sexuella lust är för att de har aminosyror i sig. Aminosyror bygger upp protein och omvandlas senare till kåthet. Franzén förklarade vidare att även sojabönor är något alla kvinnor borde inta mycket utav. Men om man inte gillar bönor kan sojan utfinnas i andra produkter så som sojamjölk, sojamjöl, sojaglass etc.


Vi har nu fått ta del av informationen om att bönor, linser och soja det ska vi ha i köket om vi vill ha extra erotik. Men finns det mer?


Det du ska äta är mycket grönsaker, fisk och fibrer. Men även frukt! Om kvinnor äter mycket vattenrika frukter och bär ökar hennes ämnessubstanser kopulinerna. Dessa substanser är gjorda att locka till sig män. Dessa substanser attraherar och avslappnar män. De utsöndras inte utöver hela kroppen utan i slidans sekret. Det tar ungefär tre timmar för att doften ska utsöndras. Men! Nog för att frukter och grönsaker är bra, men det finns en sort som ska undvikas och det är sparris. Det får er båda att lukta illa istället för attraherande.


Du kanske minns att aminosyror nämndes förut? Varför ska vi ha aminosyror? Våra substanser som är till för passion och njutning byggs av just aminosyror. En av dessa substanser är histamin. Detta är en orgasmsubstans och om du har en för låg nivå av detta kan du få svårigheter att få orgasm. En annan aminosyra är fenylalanin, denna ökar den sexuella lusten men hjälper även till att tillverka endorfiner i kroppen som framkallar glädje. Denna molekyl finns även med vid nyförälskelsens kemiska process.


Genom att öka dessa aminosyror med hjälp av kosten kommer attraktionen mellan dig och din partner öka. Det finns även en till förälskelsedrog, den kan vara beroendeframkallande. Abstinens kan till och med ske om du är för långt borta från din älskade eller olyckligt kär. Vad kan det vara om inte choklad? Funkar jättebra vid hormonella rubbningar också.


Slutsaten till detta är; ta bort skräpmaten och köp hem mer mat som gynnar din och din partners erotik!

Ingående, mat för lusten;
Frukter, gärna med massa vatten så som; melon, ananas, mango, kiwi, persika, jordgubbar, smultron, apelsiner och vindruvor. Det går även bra med bananer och äpplen.
Grönsaker däremot som fungerar bra för ökad lust är; morätter(gärna kokta), palsternacka och persilja men även selleri.


Aminosyror, för att bli mer kåt, vad finns det i?
En substans inom aminosyror var Histamin, histamin var den syra som kunde höja din orgasmförmåga. Anledningen till detta är för att i klitoris och vid ollon finns celler kallade mastceller, de tillverkar histamin. I första stadiet vid tillverkningen av histamin heter ämnet histidin. Histidin tillkommer endast i kroppen genom maten vi äter eller näringstillskott. Den mat som behövs inta då är; parmesanost, fläskkotlett, tonfisk, kyckling även kalkon går bra, jordnötter, cheddarost, skinka och rostbiff går bra men även keso och lamm.

Fenylalinet däremot finns i; pistagenötter, bacon, solrosfrön, mandel, i fisk så som; flundra, torsk, tonfisk och lax. Ämnet finns även i ägg och krabba.
Det finns även råvaror där båda aminosyrorna finns i.